Followers

Pengalaman Terindah -,-

Hai semua ! Lamanya tak mengupdate blog , hee . So , kali ini nak cerita sikit pasal pengalaman aku . Haha . Pada 26.03.2013 (Selasa) Aku dan Atifah hangout ke Jitra . Kami pi main bowling . Eh tak , aku je main . Hurm . And then kami pergi jalan-2 sekitar Jitra Mall . Dah habis jalan , jalan , jalan and jalan , kami nak balik ke rumah . Atifah balik dengan mak dia , aku kena balik dengan bas . Huu . Disebabkan aku kena balik dengan bas , aku pon tanya lar sorang pakick nih .
Aku : Pakcik , ada dak bas yang ke Kangar ?
Pakcik : Ada 
Aku : Dalam pukul berapa eh pakcik ?
Pakcik : Dalam pukul 4 satgi dia mai lar .
Aku : Oh , oke terima kasih pakcik .
*Dalam hati*Fuhh lega , nasib baik baru pukul 3.30
Hurm , aku punyalah lega sebab ada bas untuk ke Kangar . By the way , sementara menunggu bas tu sampai , aku pon melilau dengan Atifah untuk membeli buah di depan C-mart Jitra yang berdekatan dengan stesen bas . Pastu , kami makan and masuk dalam C-mart untuk mencuci mata . Tiba-2 bunyi telefon bimbit aku dan aku melihat tertera nama ibuku dan segera aku mengangkat .
 
Ummi : Salam dik , naik bas ke belum ?
Aku : Belum lagi , awat ?
Ummi : Pukul 4 dah , cepat naik .
Aku : Erm , oke ummi .

Lpas saja aku letak telefon , aku tengok jam . Tengok-2 dah pukul 4 tepat da so , aku pon cepat keluar dari C-mart dan berlari ke stesen bas tuu . Taw dak apa terjadi lepas tuu ? Dalam waktu aku nak naik bas tu , tiba-2 bas tu dah pergi . Huu , lambat sesaat jaa . So , aku telefon mak aku lagi sebab takut bas dah takdak . Mak aku kata , aku kena tanya pakcik tuu lagi sekali , tanya betul-2 . Then , aku pon tanya pakcik tuu .

Aku : Pakcik ada dak bas yang ke kangar lagi ?
Pakcik : Lar , bas tadi awat tak naik ?
Aku : Takdan pakcik , time saya nak naik tuu , dia jalan dah .
Pakcik : Tu lar , kamu pi mana ? Jumpa pakwe dulu ka ?
Aku : Gurlp ! Mana ada pakcik , kami pi C-mart tadi . *dalam hati*Ish , awat lar pakcik tu tanya macam tu ? Haih .
Pakcik : Hurm , takpa-2 pukul 5 satgi ada pulak bas yang ke Kangar mai . Tunggu siap-2 kat sini , jangan dok pi melilau rata .
Aku : Oke pakcik . Haih , nasib baik ada lagi bas . Alhamdulillah .

Hurm , disebabkan takut benda yang sama terjadi , aku pon tunggu lar kat stesen tu selama 1 jam .Nasib baik lar Atifah tak balik lagi waktu tu . Ada jugak peneman . Tapi , waktu pukul 4.50 pm mak dia dah sampai so , aku kena lar tunggu sorang-2 . Huuu . Takpa-2 Balqis berani kan ? :) Hee .
Sedang aku tunggu , tiba-2 ada bas datang , aku pun apa lagi ? Serbu lar masuk sebab waktu tuu dah pukul lima . Aku dok tempat yang depan sekali . Alhamdulillah , akhirnya aku naik jugak bas . Lepas tuh , pakcik pengutip duit berdiri sebelah dan bertanya .

Pakcik pengutip duit : Nak pi mana ?
Aku : Nak pi Kangar .
Pakcik pengutip duit : Nak pi Kangar turun dari bas nih .
Aku : Hah ? *terpinga-pnga*
Pakcik pengutip duit : Bas nih pi Alor setar dik , kalau nak pi Kangar tunggu belah sana .

Dengan muka malunya , aku pun turun (orang dalam bas dok gelak kat aku) . Apa lagi aku buat , telefon ummi lar . Pastu , cerita punya cerita mak aku suruh tanya orang . Ya lar kan , bak kata pepatah "malu bertanya sesat jalan" So , aku pun mula lar misi nak bertanya kat orang , tiba-2 ada bas datang . Aku pun berlari untuk masuk ke bas tuu tapi kali ni aku bijak sikit . Haha . Aku tanya dulu pakcik tuu pi mana ? Lepas dia cakap bas ni pi Kangar , aku pun duduk lar kat tempat seat dia . Bersyukur gila . Alhamdulillah , terima kasih ya Allah ~ Dalam pukul 6 lebih , sampai Kangar :) then balik rumah .


Moral of this story # Jangan malu bertanya , sentiasa bertawakal kepada Allah dan berdoa kepada-Nya .
Sungguh , setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya ! Smile*

Terima kasih kerana sudi membaca *peace*

7 comments:

  1. kelakar hehe.. anyway selalukan bertanya

    ReplyDelete
  2. hoho, best la dia. btw do follow here . http://nabihahzambry.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. haha. nasib badan. lenkali beranikan diri bertanya :)

    ReplyDelete
  4. kak bell ni mmg rajin bertanya ~ngee

    ReplyDelete

Ini blog Kembara Dunia . The blog is protected